Om oss

Mitt foto
Stockholm, Sweden
Podge startade under högstadietiden i Jämtland och efter musikutbildningen på gymnasiet beslutade sig brudarna för att flytta till Stockholm hösten 2008. Efter spelningar på Storsjöyran, Nalen, Stampen samt i Norge och Mali väntar nytt skivsläpp i början av april. Medlemmarnas personligheter speglas tydligt i pop/rocken de blandar med överraskande inslag och en viss touch av desperation. Grunden läggs genom tight samspel mellan trummor och bas, elpiano och synth som blandar melodiska slingor med mystiska, men saftiga pads. Gitarren ligger tung för att hålla samman detta medan sången bygger på stämmor och texter med personliga budskap. Musiken går från lugnare partier via driviga uppbyggnader till ös som lockar fram många leenden.

lördag 7 november 2009

Maskerad!

Efter repet den 31:a oktober drog vi (utom Mike som for till Jonas på Karlaplan för att nörda Naruto) till mig och Jonna i Baggeby för att göra oss iordning inför kvällens halloweenmaskerad! Kul att bli bjuden på hemmafest, det är inte ofta nu för tiden, heja!

Galna brudar utförandes sin favoritsysselsättning - utklädnad!

I replokalen hittade vi en gammal kartong som vi gjorde till ett skåp. Sonja var alltså nått slags "allt-i-allo-skåp" denna kväll. Hon kunde bjuda på lite av varje - flasköppnare/penna, klubba, marshmallows, mintpastiller eller maränger för de som var hungriga, kondom och hjärngympa bla :)

Linn blev en porslinsdocka efter ett tjockt lager smink, Jonnas gamla (men mycket vackra) blommiga klänning, korkskruvslockar, mina lååånga slivriga ögonfransar och röda små läppar!

Till Jonnas utklädnad hör en kort histora: Jag sms:ade in till P3's program "Christer" där programledaren Kitty läste upp mitt sms. Jag skrev att jag inte kunde komma på vad min kompis Sonja skulle klä ut sig till ikväll, men att hon har en brun peruk med lugg. (Sonja hittade dock inte peruken..) Då kom Kitty på att hon kunde klä ut sig till en död Laura Palmer (som visserligen är blond, men ändå) med vitt ansikte inlindad i plast från tv-serien Twin Peaks. Jonna visste ännu inte vad hon skulle klä ut sig till och kom på att vi hade en hel massa bubbelplast hemma, så hon tog idén. Tack Kitty! Och jag kan även tillägga att det var många under kvällen och hemfärden senare som ville trycka sönder luftbubblorna i plasten. Inte minst vi..

Jag bestämde mig snabbt för att vara Amy Winehouse efter att jag fått den coola peruken när jag fyllde år! Så jag googlade bilder på Amy för att få inspiration och tog vad jag hade. Jonna fick rita av hennes tatueringar för att jag helt skulle kunna gå in i rollen. Dock satt korsetten lite föör tight, så efter några timmar i den fick jag lov att åka hem och knäppa upp den för att kunna andas igen. Puuh! Men med lösögonfransar och mina högsta klackar på fötterna var kvällen fulländad!
Lev och må!
/Stina

1 kommentar: