Om oss

Mitt foto
Stockholm, Sweden
Podge startade under högstadietiden i Jämtland och efter musikutbildningen på gymnasiet beslutade sig brudarna för att flytta till Stockholm hösten 2008. Efter spelningar på Storsjöyran, Nalen, Stampen samt i Norge och Mali väntar nytt skivsläpp i början av april. Medlemmarnas personligheter speglas tydligt i pop/rocken de blandar med överraskande inslag och en viss touch av desperation. Grunden läggs genom tight samspel mellan trummor och bas, elpiano och synth som blandar melodiska slingor med mystiska, men saftiga pads. Gitarren ligger tung för att hålla samman detta medan sången bygger på stämmor och texter med personliga budskap. Musiken går från lugnare partier via driviga uppbyggnader till ös som lockar fram många leenden.

måndag 30 november 2009

Tillbaka i Stockholm

Nu är vi tillbaka i hufvudstaden. Måste säga att man är lite sliten efter veckan. Även fast vi mest bara satt inne och jobbade. Eller så är det för att jag jobbat idag som känner mig så otroligt trött. Ögonen vill inte var öppna längre. Hann bli lat under förra veckan då vi max tog en promenad på 20 min/dag om ens det. Men det var gött! Kanske är det spår från festen i lördags som spökar oxå. Det var en helt underbar kväll (värt det!) med välkomstglögg, lekar, supergod mat i form av lokal delikatesser, mer lekar och tillslut badtunna och bastu! Inte illa. Tack så mycket alla sköna föräldrar (och plastföräldrar) för att ni är så bra!
Nu slänger jag mig snart i sängen, men först ska jag gå in till köket där Jonna sitter och målar, tror hon skissar till vårt skivfodral, hoppas! Vi satt just och diskuterade hur den skulle kunna se ut...vi har inte riktigt bestämt oss än, men kanske kommer Jonna med ett bra förslag nu. På onsdag blir det inge rep, vi kör julbak och myskväll ist :D

/Stina

1 kommentar:

  1. Tack för en fantastisk kväll med god mat och mycket skratt! Guuu va trevligt vi hade!! Förstår att det är lite pyton att komma ner till Sthlm igen:) men snart får ni komma hem igen till vårt härliga vinterväder. Ska bli spännande att höra fortsättningen på er skiva. Puss o kram, vi hörs. MammaMia

    SvaraRadera