Om oss

Mitt foto
Stockholm, Sweden
Podge startade under högstadietiden i Jämtland och efter musikutbildningen på gymnasiet beslutade sig brudarna för att flytta till Stockholm hösten 2008. Efter spelningar på Storsjöyran, Nalen, Stampen samt i Norge och Mali väntar nytt skivsläpp i början av april. Medlemmarnas personligheter speglas tydligt i pop/rocken de blandar med överraskande inslag och en viss touch av desperation. Grunden läggs genom tight samspel mellan trummor och bas, elpiano och synth som blandar melodiska slingor med mystiska, men saftiga pads. Gitarren ligger tung för att hålla samman detta medan sången bygger på stämmor och texter med personliga budskap. Musiken går från lugnare partier via driviga uppbyggnader till ös som lockar fram många leenden.

tisdag 24 november 2009

En månad kvar till jul!


Gustav kom in i köket...: "Vad är det här, en effektpedal?!" och plockade upp Michaelas plattång från golvet. "HAHA, ja, den har en väldigt effekt på håret, så prova" sa vi! Så mellandottern hemkommer från huvudstaden fick visa och visst fick vi skåda en hårresande frisyr. (ojoj, jag får aldrig nog av dessa fantastiska sammankopplingar, heja)


Som ni märker har jag lite tid över..de håller på att fixa ett gitarrljud till My burden och ska nu börja spela in det. Låter gött vad jag kan höra!
/Stive

2 kommentarer:

  1. Åhh vad jag längtar att få träffa Er. Roligt att man får ta del av allt "tull" som ni har för Er där i skogskanten...Snart är det lördag då kommer vi med ost. Kram från Stivemorsan Berit

    SvaraRadera