Om oss

Mitt foto
Stockholm, Sweden
Podge startade under högstadietiden i Jämtland och efter musikutbildningen på gymnasiet beslutade sig brudarna för att flytta till Stockholm hösten 2008. Efter spelningar på Storsjöyran, Nalen, Stampen samt i Norge och Mali väntar nytt skivsläpp i början av april. Medlemmarnas personligheter speglas tydligt i pop/rocken de blandar med överraskande inslag och en viss touch av desperation. Grunden läggs genom tight samspel mellan trummor och bas, elpiano och synth som blandar melodiska slingor med mystiska, men saftiga pads. Gitarren ligger tung för att hålla samman detta medan sången bygger på stämmor och texter med personliga budskap. Musiken går från lugnare partier via driviga uppbyggnader till ös som lockar fram många leenden.

tisdag 24 november 2009

Man blir gla' av chokla'!

Panik i Podge-lägret - Chokladen är sluut! Så vi fick ringa Kerstin som handlade åt oss i Gällö. Skönt! Nu har vi även mer kaffe och mjölk till frukostgröten :)

Min enda vän i sångrummet. Vad ska jag kalla honom? Han säger inte mycket..ser mest ut som han funderar på vad sjutton jag sjunger om.

Promenader behövs för att samla kraft. Skylten känns rätt självklar här mitt på skogsvägen.

Överbliven frukost fick blir uppstekt gröt med honung och banan till lunch. Ser kanske inte så frestande ut, men mae få int va' så kräsen!

Idag har vi hunnit spelat in sång på Take it Back och grunden till Heavy Dust. Just nu håller vi på med Stained Ivory. Sen är det "bara" Release och vår ballad Map of life kvar + en hel del pålägg, men ändå! Tycker vi jobbar på bra :)
Nu ska jag gå och ringa en gästartist som ska vara med om han kan komma hit nån dag i veckan!
/Stive

2 kommentarer:

  1. ASBRA jobbat! Ni är grymma och det är jättekul att följa er varje dag! ROLIGT med bilder och filmsnuttar Puss till min pusssonja som jag snart får se! Förstår att de blir mycket gröt dessa dagar då Kerstin jobbar. :)På lördag smmmmmäller det! Puss till all 6 tjejer och grabben i ståfrilla! MammaMia

    SvaraRadera
  2. Haha, tack Maria! Vi längtar sååå tills på lördag, det blir en grym kväll! Packa allt ni har i partyväg för då bär det av. Sonja hälsar tillbaka och de andra oxå. Längtar efter er och era sköna historier så ladda upp sånna oxå tills på lördag. Mer filmer och bilder blir det innan dess. Seee yaah! /Stive

    SvaraRadera