Om oss

Mitt foto
Stockholm, Sweden
Podge startade under högstadietiden i Jämtland och efter musikutbildningen på gymnasiet beslutade sig brudarna för att flytta till Stockholm hösten 2008. Efter spelningar på Storsjöyran, Nalen, Stampen samt i Norge och Mali väntar nytt skivsläpp i början av april. Medlemmarnas personligheter speglas tydligt i pop/rocken de blandar med överraskande inslag och en viss touch av desperation. Grunden läggs genom tight samspel mellan trummor och bas, elpiano och synth som blandar melodiska slingor med mystiska, men saftiga pads. Gitarren ligger tung för att hålla samman detta medan sången bygger på stämmor och texter med personliga budskap. Musiken går från lugnare partier via driviga uppbyggnader till ös som lockar fram många leenden.

tisdag 24 november 2009

My burden


Vi höll på till klockan 21 igår kväll... My Burden, låten vi var som mest peppade på kändes helt fel när vi lyssnade på den första inspelningen. Kontrollrummet fylldes av negativ energi och surläppar. "men va fan...vi som har längtat så mycket efter den här låten..." Vad gör man då? Jo - man försöker göra om den/det lite för att hitta rätt igen. I detta fall blev det jag(Jonny) som fick skrota halva mitt pianospel och hitta på nått nytt, nått bättre. Och gissa vad!? - Det blev asbra!
Fortsatte jobba med samma låt hela kvällen och la både sång och pålägg av orgel och synth.


Stive sjunger


Jonny med sin koncentrations-min "läppen"Mike lägger en ak-gura på my burden

redigering av sång


Idag börjar vi lägga lägga resterande grunder nu på morgonen, av någon outgrundlig anledning är vi något så ocoolt som piggast på morgonen. Om allt går som det ska, lägger vi sång och gitarr senare idag.

Nu blir det frulle; havreygrynsgröt och mackor och ...morötter!? (...det måste vara sonja som plockat fram dom.)

1 kommentar:

  1. Nej, det var inte jag som la fram dom jag lovar!! måste vare Lenny eller Mollgan...

    SvaraRadera