Om oss

Mitt foto
Stockholm, Sweden
Podge startade under högstadietiden i Jämtland och efter musikutbildningen på gymnasiet beslutade sig brudarna för att flytta till Stockholm hösten 2008. Efter spelningar på Storsjöyran, Nalen, Stampen samt i Norge och Mali väntar nytt skivsläpp i början av april. Medlemmarnas personligheter speglas tydligt i pop/rocken de blandar med överraskande inslag och en viss touch av desperation. Grunden läggs genom tight samspel mellan trummor och bas, elpiano och synth som blandar melodiska slingor med mystiska, men saftiga pads. Gitarren ligger tung för att hålla samman detta medan sången bygger på stämmor och texter med personliga budskap. Musiken går från lugnare partier via driviga uppbyggnader till ös som lockar fram många leenden.

söndag 29 november 2009

veckan i Revsund är snart slut...

Nionde och sista dagen här i Revsund.
Snön ligger vit och fin ute, alla är lite sega efter gårdagens FöräldrarFest.
Vi åt en underbar frukost som bestod av all god mat som var kvar efter gårdagens buffé.
Just nu spelar Sonja och Gustav in det sista på "Map of life" som är en smörig ballad:D
Lite andra små detaljer som är kvar, som vi behöver hinna med innan tåget går från Bräcke 17.49.
Nu kommer Stina in och ska lägga lite "plingplingregn".
Jag själv har inte något med denna låt att göra, men funderar på om vi ska köra den live någon gång så ska jag ta med mig ett smörpaket och en smörkniv så kan jag också stå där och smöra på....

/Linn

1 kommentar:

  1. TACK för igår.
    Jättekul och trevligt. Trött i skrattgroparna...
    Mera tvättbräda åt folket!

    SvaraRadera