Om oss

Mitt foto
Stockholm, Sweden
Podge startade under högstadietiden i Jämtland och efter musikutbildningen på gymnasiet beslutade sig brudarna för att flytta till Stockholm hösten 2008. Efter spelningar på Storsjöyran, Nalen, Stampen samt i Norge och Mali väntar nytt skivsläpp i början av april. Medlemmarnas personligheter speglas tydligt i pop/rocken de blandar med överraskande inslag och en viss touch av desperation. Grunden läggs genom tight samspel mellan trummor och bas, elpiano och synth som blandar melodiska slingor med mystiska, men saftiga pads. Gitarren ligger tung för att hålla samman detta medan sången bygger på stämmor och texter med personliga budskap. Musiken går från lugnare partier via driviga uppbyggnader till ös som lockar fram många leenden.

måndag 28 september 2009

Inge replokalsrep..


Sonny hade fotbollsmöte, Lenny hade ridlektion som tog lång tid och Mike var risig, så jag stannade hemma för att vänta på Jonny. Gjorde en höstig kantarellpaj (Supergood!) som vi åt och nu ska vi börja öva. Har kollat upp mer om bidrag och kommit fram till att vi måste starta en förening för att vi lättare ska kunna få pengar. Fick tips om en hel bok som innehåller stipendier och bidrag man kan söka. Så imorn drar jag till biblan och lånar den :) Föreningen kommer nog heta: "Föreningen för unga kvinnliga musiker"


Jag gjorde melodi till en av mina texter iadag när jag kom hem från jobbet. Ska spela upp den för Jonny nu och se vad hon tycker. Sen kom jag på en rolig idé till en ny text, men den ska jag inte avslöja förns jag skrivit den, annars kommer nån sno den!


Här ser ni en bild från i sommar då vi var i Tranås och spelade, eller ja..när vi konkade på alla grejer.


Övningsdax!


/Stive

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar