Om oss

Mitt foto
Stockholm, Sweden
Podge startade under högstadietiden i Jämtland och efter musikutbildningen på gymnasiet beslutade sig brudarna för att flytta till Stockholm hösten 2008. Efter spelningar på Storsjöyran, Nalen, Stampen samt i Norge och Mali väntar nytt skivsläpp i början av april. Medlemmarnas personligheter speglas tydligt i pop/rocken de blandar med överraskande inslag och en viss touch av desperation. Grunden läggs genom tight samspel mellan trummor och bas, elpiano och synth som blandar melodiska slingor med mystiska, men saftiga pads. Gitarren ligger tung för att hålla samman detta medan sången bygger på stämmor och texter med personliga budskap. Musiken går från lugnare partier via driviga uppbyggnader till ös som lockar fram många leenden.

måndag 19 oktober 2009

Jonny och organisationsnummer i en härlig symbios

Tjenis,
Jonny är ledig från jobbet idag och sitter således framför datorn och söker bidrag inför Mali-resan. Jag har hittills skickat ansökan till ca. 18 instutioner och fått ca. 18 negativa svar... Hur det känns?? DET ÄR BARA ATT KÄMPA PÅ!!!

Jag har skickat iväg en ansökan till och ska skicka en till innan det är dags för rep. Då har jag skickat typ 20 ansökningar, yeah. Jag har också svarat alla negativa potentiella bidragsgivare med ett "tack så mycket för ditt svar". Här är man int bitter.

Som Stive skrev i det tidigare inlägget hade vi rep/häng i repan (inte repaRn!!) i lördags. Det var ytterst gemytligt! Saker och ting tenderar ju att bli lite extra kreativa en lördagkväll... Tyvärr skulle jag upp och jobba tidigt i söndags så jag var den som gav upp tidigast på kvällen. Jag hann dock med att både dansa till sheepdog, sjunga och tangosvalsa med inlevelse till moulin rouge-love-medley´t och riva ner ett vackert tygskynke med hemsydda fillefjonker. Inte illa!

Som tidigare skrivet startade vi inför bidragssökandet en förening.Namnet blev "Unga Kvinnliga Kulturfrämjare" (F.U.K.K.) Föreningens syfte är att bidra till ökad kvinnlig närvaro i kulturella sammanhang och att upprätthålla och utveckla medlemmarnas intresse för musik och kultur. Föreningen skall verka för att förbättra medlemmarnas initiativtagande vad gäller att själva skapa arenor för att visa upp sin musik/konst och övriga kulturella uttrycksformer.
Jag är självutnämd ordförande och jag tror in facto att denna förening har potential till att bli riktigt bra! Om man får igång verksamheten ordentligt. Om man lägger manken till. Vårat första projekt är att stödja föreningens medlemmar inför deras Mali-resa. Aha...
Idag har jag kompletterat en ansökan om organisationsnummer för föreningar till skatteverket. Dom ville veta mer om oss och vårat syfte. Det tar jättelång tid att sitta och skriva ihop en massa ordbajs bara för att dom ska läsa igenom det snabbt och begära en komplettering. Så, varför behöver man organisationsnummer?? Jo, om man inte kan söka bidrag som privatpersoner från ex. kommun och landsting så kan man söka som förening. Då startar man en förening. Men för att kunna söka som en förening måste man ha ett organisationsnummer. Då ansöker man om organisationsnummer. Då får man avslag från skatteverket och måste komplettera sin ansökan. Det gör jag nu. När vi äntligen för ett organisationsj***lanummer är det troligtvis försent att söka bidrag som förening. Hehe! Men vet ni vad - det spelar ingen roll för vi åker till Mali i vilket fall!

Nu är Jonny hungrig.
Puss och slusk


Det är nämligen så här roligt att:

3 kommentarer:

  1. Jag vill va med i F.U.K.K. Jag har lätt att bejaka mina kvinnliga sidor. Räcker det?/affelina

    SvaraRadera
  2. Haha! Affelina - Du är välkommen! Skicka ett mail till vår ordförande, så ska nog det där lösa sig.
    Du jobbar på bra Jonna. Men nu vill vi har spelningar!

    Repar´n it is. Punkt.

    /Stive

    SvaraRadera
  3. Tydligare. vad är mailadressen då? jonnahylen@hotmail.com eller?
    /en bandmedlem?! ;D

    SvaraRadera