Om oss

Mitt foto
Stockholm, Sweden
Podge startade under högstadietiden i Jämtland och efter musikutbildningen på gymnasiet beslutade sig brudarna för att flytta till Stockholm hösten 2008. Efter spelningar på Storsjöyran, Nalen, Stampen samt i Norge och Mali väntar nytt skivsläpp i början av april. Medlemmarnas personligheter speglas tydligt i pop/rocken de blandar med överraskande inslag och en viss touch av desperation. Grunden läggs genom tight samspel mellan trummor och bas, elpiano och synth som blandar melodiska slingor med mystiska, men saftiga pads. Gitarren ligger tung för att hålla samman detta medan sången bygger på stämmor och texter med personliga budskap. Musiken går från lugnare partier via driviga uppbyggnader till ös som lockar fram många leenden.

måndag 26 oktober 2009

En härlig helg :D


Denna helg innehöll något alldeles speciellt - Jag fyllde nämligen 20 år! Jiiiihouu! Väcktes på morgonen den 24:e av att Jonna bjöd på smörgåstårta, hallon/svartvinbärs-smoothie, kaffe, champagne och gräddtårta med jordgubbar, inte illa det! Frukostsällskapet bestod av mig, Jonna, Micha, styvmamma Märith, mamma Berit och styvpappa Bengt-Eric. Mycket trevligt!


Sonja, Micha och Stefan är nöjda och sköna! Fördelsedagsmiddagen bestod av älgtjärlaknul, potatisgratäng, kantarellsås och rödvinbärsgelé, mumma! Sen tre sorters tårtor - rabarbercheesecake med hallonsås, kladdkaka med mint och grädde och choklad- och hallonmoussetårta.
Sen kom en hel massa folk hem till oss i Baggeby och åt tårta och drack bål. Sen åkte jag, Jonna och Niklas till Hovet för att se Muse spela, det var en helt underbar konsert! Sen drog vi vidare hela gänget till Fasching och dansade till 4 på morgonen (kl 5 sommartid) Ojojoj vad svettiga med glada vi var sen!


Av Podge + Ninni, Jonas och Stefan fick jag en helskön peruk :D
Jag tackar för en helt fantastisk dag mina kära vänner och familjemedlemmar!

/Stina

1 kommentar:

  1. jag säger bara, mat Mat MAT!! mumma, är nyäten men fan va sugen jag blir på tjälaknul!!
    See ya soon!

    /Ylva

    SvaraRadera