Om oss

Mitt foto
Stockholm, Sweden
Podge startade under högstadietiden i Jämtland och efter musikutbildningen på gymnasiet beslutade sig brudarna för att flytta till Stockholm hösten 2008. Efter spelningar på Storsjöyran, Nalen, Stampen samt i Norge och Mali väntar nytt skivsläpp i början av april. Medlemmarnas personligheter speglas tydligt i pop/rocken de blandar med överraskande inslag och en viss touch av desperation. Grunden läggs genom tight samspel mellan trummor och bas, elpiano och synth som blandar melodiska slingor med mystiska, men saftiga pads. Gitarren ligger tung för att hålla samman detta medan sången bygger på stämmor och texter med personliga budskap. Musiken går från lugnare partier via driviga uppbyggnader till ös som lockar fram många leenden.

torsdag 1 april 2010

Radio-walk

När jag närmade mig Östersunds centrum idag strax innan kl 13 ringde mobilen, och jag gillar verkligen inte att prata när jag kör, så jag blev lite okoncentrerad, men gjorde mitt bästa. "Hej, det är Leif Landin från Radio Jämtland, du går på om 6 sekunder!" "Ah, men jag kör ju bil...!"....."och nu har jag ringt upp en tjej som har nått spännande på gång.." http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=50 Tryck sen på 12.30-13.00 och i det kommer jag in ca 19.35 min in i klippet.
Jag hittade tillslut ett ställe att kör in till kanten, men då var den korta intervjun nästan slut. Undrar vad jag sa..nämnde iaf nått om skivan vad jag minns. Heja PR-Stina, i med ettan och iväg mot One FM:s studio på Storgatan, fem min kvar tills vi skulle rulla igång där. Tids-optimisten på G.
Hittade till parkeringen jag fick låna av Linns snälla mamma Anita, tog de 80 skivorna i en låda under armen och sprang ner mot vattnet. Linn ringer, jag svarar och skivorna ramlar ut på backen och ut över gatan. F*ck! Lägger på i Linns öra och slänger ihop allt i väskan och kutar ännu snabbare. Kul att komma flååsandes till direktsänd radio. Men när jag väl hittade fram visade det sig att programmet inte skulle sändas förns kl 16.00 på e.m. Pjuw.
En rolig intervju! Kul att prata i radion :) Jag och Linn gjorde vårt bästa för att promota skivan och vår fest imorn. Går nog att lyssna på igen på: http://www.onefm.se
Åh, vad vi fixar inför imorn! Jag vill inte avslöja allt som komma skall, men det kommer bli hiiiiimla kewl!
/Stina igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar